Jezelf weer motiveren

Motivatie is de reden waarom..

Jezelf motiveren, gaat over waarom je dit wilt. De motivatie die je hebt gaat over de achterliggende redenen, waarom je aan bepaalde dingen wilt werken. Motivatie is dus ‘de reden waarom’. We kennen het allemaal: we starten vol goede moed en ergens zijn we de motivatie kwijt. Stel jezelf 2 vragen:

  • Waar ging het mis?
  • Hoe kan jij jezelf weer motiveren?


Falen is niet erg !

Wat we vaak zien, is dat men gedemotiveerd geraakt als er toch een ongezonde keuze gemaakt wordt. Dit alles hoort bij het totaal pakket van je oude gewoonten los te laten en er is helemaal niets mis mee. Af en toe moeten we verkeerde keuzes maken en mogen we hier zeker en vast niet te veel over nadenken. Wat is een foute keuze? We moeten hier alleen mee kunnen omgaan. geniet op dat moment van je heerlijk stukje chocolade en herpak je direct weer. Wacht niet tot maandag en laat de test van de week over aan gezonde keuzes. Er is helemaal niets mis met af en toe chocolade eten, hoe saai zou het leven zijn zonder?

keuzes maken

Wanneer je dan toch iets gegeten hebt dat niet past in je schema, heb je 2 keuzes.

  1. Je laat de rest van de week vergallen en maakt kans om terug meer verslaafd te geraken aan suikers,
  2. OF je geniet van dat moment en herpakt je gewoon weer.

Ik zou voor de 2e keuze gaan! Wanneer je gewicht wil verliezen is het zeker en vast belangrijk om je aan een bepaald schema te houden, maar wanneer je op punt bent moet je af en toe ongezonde keuzes maken. Leer om dit alles te zien als 1 geheel en niet als falen.

Just a way of life

Zoals in onze vorige blog, zijn we NIET op dieet en hoort dit bij onze nieuwe gezonde manier van leven. Dus ook af en toe de draad weer moeten oppakken, hoort hier bij.

Laat je bijstaan door één van onze coaches, die je wekelijks weer weet te motiveren en die met je mee op zoek gaat, naar wat deze week je struikelblokken kunnen zijn en hoe we deze opvangen. Het is zo belangrijk om iemand achter je te hebben staan.

Enkele Tips

Tip 1: Stel voor jezelf een doel vast.

Wees streng voor jezelf en beloon jezelf bij bepaalde doelen.

Tip 2: maak je eigen keuzes.

je kent het wel,… je vriendin die zegt “Alé Ann, eet dit toch op, je bent goed zo.” Wanneer jij je niet meer goed voelt in je vel, bepaal je zelf je keuze. Niemand anders bepaald jouw leven en zeker niet wat je in je mond stopt.

Tip 3: Breng je omgeving op de hoogte.

Laat je vrienden weten dat je je niet meer goed voelt in je vel en dat je hieraan wilt werken. Vraag hun om je te steunen en niet aan te dringen. Vertel op voorhand, dat je geen hapjes mee eet en dat je eventueel zelf iets voorziet. Op deze manier voel je je niet schuldig dat er van alles voorzien is voor je.

Tip 4: Voorbereiden.

80% van je doel bereiken, is een goede voorbereiding. Plan iedere week in en weet hoe je week eruit zal zien zodat je de moeilijke momenten kan oplossen.

Deze en nog meer tips kan je zien op onze facebook – instagram pagina, door ons te volgen slank_concept. Dus wanneer jij op een dag beslist om iets te doen aan je eetgewoontes en weer gezond witl eten, neem dan dit verhaal mee en ga op zoek naar een manier die het best bij jou past, met de juiste mindset: “Healthy choices, your happy way of life.”